-
Opłaty za rejestrację znaku towarowego
W przypadku gdy badanie zdolności rejestracyjnej znaku towarowego wykazało możliwość jego zarejestrowania, kolejnym krokiem powinno być zgłoszenie znaku towarowego do właściwego urzędu. W zależności od tego na jakim terytorium chcemy […]
-
Znak towarowy – od czego zacząć
Rejestracja znaku towarowego przynosi wiele korzyści – w oparciu o znak towarowy buduje się renomę przedsiębiorstwa, rejestracja ułatwia dochodzenie ochrony, a zarejestrowany znak towarowy może być istotnym aktywem firmy, w […]
-
Strzeż praw do swojego znaku towarowego
Czasami rejestracja znaku towarowego jest sukcesem samym w sobie, jednak prawdziwa praca dopiero się rozpoczyna. O zarejestrowany znak trzeba dbać i go chronić. Pierwszym elementem jest wnoszenie opłat za kolejne […]
-
Renoma znaku towarowego tylko w jednym państwie członkowskim = renoma w całej Unii Europejskiej?
Znak towarowy renomowany korzysta z silniejszej ochrony niż „zwykły” znak towarowy. Właściciel renomowanego znaku towarowego może bowiem zakazać osobom trzecim używania w obrocie oznaczenia identycznego lub podobnego do znaku towarowego […]
-
Kolory mają ogromną siłę marketingową. Nawet nie mając szansy dostrzec logo czy przeczytać nazwy, najczęściej zwrócimy uwagę na kolorystykę billboardu, sklepu czy produktu. Widzimy lilowy kolor – a nasze myśli […]
-
Znaki towarowe otaczają nas zewsząd. Przeważnie wystarczy się rozejrzeć wokół, by w najbliższym otoczeniu dostrzec ich co najmniej kilka. Samochód, smartphone, laptop, zegarek, pomadka, perfumy, odzież – na wszystkim […]